praktyka w stosowaniu pierścieni centrujących alufelg
Dzień dobry!!!
Chcę zakupić felgi aluminiowe do octavii z 2009 roku i nie mogę dobrać parametrów i wzoru, jak jest fajny wzór to nie ma odpowiedniego ET i otworu centrującego.
Szukam felg 15calowych 6 lub 6,5 ET w granicach od 45 do 48 i otworu centrującego 57,1 bo nie wiem co są warte te pierścienie centrujące. Niestety mam problem ze znalezieniem takich felg, poniewaz przeważnie otwór centralny jest 70,1.
Pozostaje mi chyba pozostać przy stalówkach lub zdecydować się na zastosowanie pierścieni centrujących lub znacznie mniejszego ET w granicach 38.
Mam więc kilka pytań.
Co myślicie o stosowaniu pierścieni centrujących do felg aluminiowych, czy nie będę mał z tym problemów, czy koła nie będą biły, czy taki plastik wytrzyma?
Czy ewentualnie felga 6,5 15'' z ET 38 była by też dobra. Z moich wyliczeń, to wyjdzie około 1,6 cm mocniej na zewnątrz niz założone firmowo stalówki o parametrach 6x15 ET 47?
Czy opona o szerokości 195 będzie pasowala na felgę 6,5, bo orginalnie jest tylko 6?
Pozdrawiam i dziękuję z góry za rady.
Marcin
Co myślicie o stosowaniu pierścieni centrujących do felg aluminiowych, czy nie będę mał z tym problemów, czy koła nie będą biły, czy taki plastik wytrzyma?
nie będą, wytrzyma
Zamieszczone przez marcink_1
Czy ewentualnie felga 6,5 15'' z ET 38 była by też dobra.
była by
Zamieszczone przez marcink_1
Czy opona o szerokości 195 będzie pasowala na felgę 6,5, bo orginalnie jest tylko 6?
będzie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
owszem wytrzyma, będziesz musiał tylko uważać na ten pierścien przy zmianie kół na zimowe, czasem tak go "zapiecze" że naprawdę ciężko go ściąnać ale przy odrobinie cierpliwości się bezproblemowo udaje
owszem wytrzyma, będziesz musiał tylko uważać na ten pierścien przy zmianie kół na zimowe, czasem tak go "zapiecze" że naprawdę ciężko go ściąnać ale przy odrobinie cierpliwości się bezproblemowo udaje
Dlatego przed zalozeniem felgi aluminiowej na piaste tak z przodu jak i z tylu nalezy posmarowac powierzchnie styku smarem miedziowanym, przy okazji mozna tez lekko liznac sruby, zeby nie bylo potem problemu z odkreceniem, szczegolnie sruby zabezpieczajacej.
Komentarz